Kom igen Hanna, lite bättre kan det bli


Nu har jag gått lite mer än ett halvår på gymnasiet och jag har aldrig haft så roligt innan. Att börja på gymnasiet har för mig inneburit massor av nya vänner, fester, roliga lektioner, bandskapande och massor av andra fina saker. Men samtidigt har det varit otroligt jobbigt. Att gå en Bild & Form-inriktad linje har satt så mycket press på mig. Press som jag vet kommer ifrån mig själv men som jag inte kan låta bli att sätta på mig själv.
Än så länge kan jag inte komma på en enda bild, en enda uppgift inom de estetiska ämnena som jag varit nöjd med hittills, även om jag vet att de är bra, eller helt okej iallafall. Jag vet att de är bra men de kan ju bli så mycket bättre också. Och jag känner att en dag kommer det nog inte gå längre.

Det jag vill ha nu är allt som vår innebär, tunnare jackor, solglasögon, små blommor som sticker fram längs husen, hålla handen utan att frysa, grus på marken, cykelturer till vänner, lämna halsduk hemma, sol tidigt på morgonen, picknick i parken, lättare skor men framförallt lättare steg.

2 kommentarer:

  1. Ibland kan en bara behöva, nej nu är jag fan klar och så får det se ut som det gör. Det är otroligt svårt, men det är inte omöjligt. Du målar förövrigt otroligt bra, allt du gör är otroligt bra. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Känner igen den där pressen från gymnasietiden, men försök bara att skapa för att det är roligt så får det bli som det blir och det är okej att skapa saker som inte blir bra! :)

    SvaraRadera