Höstlista

Löven håller på att gulna och jag drar gärna på mig en halsduk innan jag cyklar till skolan på morgonen så antar att det är höst nu, därför tänkte jag göra en höstlista som jag tog ifrån Floras blogg.

Vad är det bästa med hösten?
Att kunna bära tjocka stickade tröjor och gömma sig i raggsockar, att det regnar mer och att denna årstiden är så The Smiths .

Vad kommer du äta i höst?
Mer eller mindre det jag brukar antar jag? Och kanske lite mer svamp.
Vad kommer du dricka i höst?
Massor av Oboy och te med honung i såklart.

Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Kanske min galna skjorta, eller min paisley-mönstrade kjol eller något helt annat.

Vad gör du om dagarna egentligen?
Går i skolan som de flesta i min ålder gör antar jag. Sedan försöker jag ju umgås med pojkvän, och kompisar, titta på serier och filmer, läsa och lyssna på bra musik så mycket som möjligt
Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
För ett år sedan så gick jag sista året på högstadiet, och längtade mest efter att det skulle bli sommarlov.

Vad läser du?
Har precis börjat på en bok som heter Garp och hans värld. Sedan småläser jag lite i Flickan från himlen och Harry Potter and the Prisoner from Azkaban.

Vad tittar du på?
Orange is the new black, Friends och lite så. Har ni några serie- eller filmtips?
Vad var det bästa med sommaren?
Way Out West utan tvekan! Men så uppskattade jag också alla konserter (bob hund, Hello Saferide, Markus Krunegård osvosvosvosv) och Göteborgshäng varannan vecka.

Vad har du för höstplaner?
Förutom att jag har några konserter inplanerade så ska jag dricka mängder med te, klä mig så mysigt jag kan, måla så mycket jag hinner och låna massor av böcker på biblioteket. Och se på filmer, och fika, såklart. Kanske baka äppelpaj.

3 kommentarer:

  1. Weeds är en bra serie av samma skapare som gjort OITNB, Jenji Cohan

    SvaraRadera
  2. Wet hot american summer-serien är så rolig att man dör! Hett tips! Finns på Netflix.

    SvaraRadera
  3. Ditt rum ser så höstmysigt ut! Jag har kollat på serien Bored to death på senaste tiden, tips tips!

    SvaraRadera