ultimata sommarlistan 2015

http://daisymindaisy.tumblr.com/post/120215538075
Det är en fantastiskt galen dag idag. Dels för att jag har skolavslutning idag som är galet efterlängtat men mestadels för att jag går ur nian igen, för att jag kommer börja en ny skola till hösten och tvingas säga hejdå till högstadietiden och alla härliga lärare vilket bara är galet. Men för att fira att sommarlovet äntligen är här har jag knåpat ihop en lista, en sommarlista, över saker som jag vill och tänker göra i sommar.
  1. Titta på 500 days of Summer. Juno och Peter Pan igen.
  2. Titta på minst fem filmer jag ännu inte sett, helst somriga.
  3. Gå på Way Out West och blåsa bubblor i allas hår!
  4. Lyssna Belle & Sebastian dag in och dag ut.
  5. Äta massor av glass.
  6. Cykla cykla cykla till jag har träningsvärk ända upp till öronsnibbarna.
  7. Hoppa från klippor ner i havet och låta det pirra extra mycket i magen.
  8. Hålla handen. 
  9. Bada när det regnar för att sedan mysa in mig i en filt med en kopp Oboy och ett avsnitt New Girl.
  10. Gå på utomhusfik och sola nakna ben.
  11. Utmana mig själv.
  12. Fara till Göteborg så mycket så att det blir som mitt andra hem.
  13. Skriva.
  14. Rita något magiskt på gatan med kritor.
  15. Prova minst tre nya cheesecakesmaker.
  16. Tälta massor.
  17. Lära mig spela munspel. 
  18. Klättra så högt i träd så att jag nästan når molnen (men bara nästan för har hört att de kan bitas).
  19. Nattbada.
  20. Lyssna riktigt jäkla mycket på The Kinks.
  21. Bada i havet och låta havssaltet bleka mitt hår.
  22. Göra en koja i skogen och leva där i några dagar.
  23. Läsa Den Oändliga Historien, lyssna på Björk och gråta för att det är en sådan fin bok. 
  24. Leva.

Och glad sommar på er vettja. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar