Velvet



Dagen har spenderats till att lyssna på First Aid Kit och sy en klänning i finaste tyget (vinröd sammet för er som inte visste). Denna klänning är faktiskt det vackraste jag någonsin sytt och kommer springa runt i den hela dagarna nu.

Bra saker är att,
det luktar sommaräventyr
First Aid Kit kommer till Way Out West
jag ska gå på Way Out West
de flesta gatorna är sopade
min klänning är galet fin och mysig
jag läser en bok på kvällarna som jagar iväg elaka tankar

Dåliga saker är att,
det fortfarande är för kallt för att låta bli strumpbyxorna
jag har inte hunnit gå ut idag??
jag är hungrig

Translation: I've made myself a dress. It's in burgundy velvet and it's the loveliest thing I've ever sewn.

13 kommentarer:

  1. Åååh gud så fin dör klänningsdöden *-* skulle du kanske någon gång vimja berätta/visa hur du går tilväga när du syr? Är en newbie inom det så skulle vara roligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen visst, är ju ganska ny jag själv men ska ha detta i tankarna!

      Radera
  2. Omg?? Du är så himla bra????<333

    SvaraRadera
  3. Men åh så fin klänning, jag tror jag svimmar! *-*

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är, jag hade ju själv aldrig tagit på mig en red velvet dress med det kanske har sina förklaringar det med..
    Det åt sidan så är det fortfarande väldigt bra jobbat och framför allt väldigt charmig med egensydda kläder.
    Och det är fint att du har något att läsa som hindrar hjärnspöken från att träda fram.

    SvaraRadera
  5. You look so lovely :D That dress is perfect

    SvaraRadera
  6. Men va! har du gjort den där skapelsen!? grymt ju! ser himla mysig ut.

    SvaraRadera
  7. Åh sammet!! Jag köpte mig en långärmad tröja i svart sammet för ett tag sedan på second hand, men färg är ju så mycket finare. (Är eventuellt den enda i detta avlånga land där alla ALLTID bär svart som tycker det) Plus att min inte är i krossad sammet, vilket suger! :( Väldigt vacker klänning förresten! Önskar verkligen att jag var aningen bättre på att sy..

    SvaraRadera
  8. Så underbara bilder och jag både älskar kransen och klänningen PLUS alla fina saker i din lista <3

    SvaraRadera