MARCH 2 - Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump


Idag tänkte jag att jag behöver vara lite mer som Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump. Så jag drog en Pippi-tröja över huvudet och nu känner jag mig redo att lyfta en prickig häst över huvudet och åka iväg på äventyr i en flygande bil.

Imorgon kanske jag vill känna mig som Ronja Rövardotter, då ska jag springa ut i skogen och skrika ett riktigt vårskrik.

Och om ett par tiotal år är jag redo att bege mig iväg till ett Nagijala, fritt från Tengil.

Din favorit-Astrid Lindgren saga? 

7 kommentarer:

  1. Men åh vilket mysigt inlägg!! Hmm, inte den lättaste frågan, alla är så himla bra och mysiga så kan inte riktigt bestämma mig! :)

    SvaraRadera
  2. Vaar har du köpt din Pippi-tröja? Oj, vad svårt! Tror inte jag kan välja.

    SvaraRadera
  3. Rasmus på luffen är min favorit! Ända sen jag såg den filmen har jag viljat vara på luffen haha =)

    SvaraRadera
  4. ÄLSKAR Pippi!! Helt klart min favvo!

    SvaraRadera
  5. Jag är så redo för att skrika vårskrik nu!

    SvaraRadera