MARCH 16 - poetry



Tips på om du har svårt att skapa egen poesi; ta en bok som du kanske har hemma eller en som du köpt på 2hand för någon krona och börja stryka över med en tjock svart penna, låt bli de ord som du tycker är fina och vill ha kvar. Klart!

Har du några fina poesitips att dela med er av? Om du gör något sådant här, eller kanske har gjort eller om du bara skrivit en fin eller ful dikt så skulle det vara lovely om du ville skicka den till mig i kommentarerna, kanske postar några i så fall?

--

I have made some poetry out of an old book and a marker, here is the result;

one second white enraged
danger
had taken 
hesitation
way too complicated for
you


Don't blame me if I have used the wrong words, blame Google Translate

Poetry tips? Have you ever made a poem? And if so, would you like to send it to me in the comments?

14 kommentarer:

  1. Vilket bra tips, det ska jag absolut prova! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det, det är störtkul!

      Radera
  2. testade att göra samma sak själv med en bok och det blev såhär:

    ingenting omslöt
    de himmelsblå folk
    ögon såg varje sekund
    frihet kvävde stället inom mig

    SvaraRadera
  3. Åh måste prova! Ska göra det nu!

    SvaraRadera
  4. Människor
    Kunde
    Titta
    Mot
    Himlen
    Där
    Finns
    Förundran

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte lägga upp någon utan mina halvkonstiga dikter på min blogg c;

    SvaraRadera
  6. Love the poetry, that method is really cool! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes it's not just fun, it's also a great method to get started if you have writer's block and are stuck.

      Radera
  7. men vad fint!! vad bra tips!

    SvaraRadera

  8. morgonen
    farit
    kattungen
    upp
    och
    kokade kaffe

    SvaraRadera
  9. åh, så fint!! hvorfor har jeg aldri tenkt på det før??

    SvaraRadera