JANUARY 27 - me right now

jag är för tillfället nerbäddad i sängen med trötta ögon och ömma kroppsdelar.
jag är bra på att steka pannkakor.
jag tycker inte om när folk klagar på skolan. Var istället glad över att DU och just DU får chansen att gå i skolan och lära dig något vettigt. Blir så arg på folk som säger att de vill hoppa av p.g.a. lathet när det finns andra vars högsta önskan är att få gå i skolan och få en utbildning. Ta vara på det du får (or karma will come and kick your ass).
jag är dålig på lite allt möjligt faktiskt men det behöver vi inte prata om.
jag läser gärna och mycket, just nu ska jag börja på Harry Potter and the Chamber of Secrets!
jag gillar när jag har saker planerade.
jag älskar att ha knäckebröd med smör och ost på till maten.
jag är inte speciellt bra på att prata om bara ett ämne i taget. Kommer oftast på något mitt i en mening och kan avbryta både mig själv och andra.
jag föredrar att vara så positiv som möjligt.
jag tycker om att dricka te och prata om framtidsplaner med mina vänner. Och matte! Det är skoj.
jag är beroende av att aldrig ha tråkigt (och att äta såklart).
jag har på mig en mjuk klänning och en grå lång kofta (båda är ursprungligen från Monki) och svarta knästrumpor. Klänningen är på överdelen svart med gröna blad, röda blommor och jalapeños på och nederdelen helt svart.
jag dricker helst Oboy eller vatten.
jag lyssnar på First Aid Kit!
jag blir arg på en hel del.
jag är rädd för att bli bortglömd.
jag önskar att alla kunde ta och lugna ner sig lite, läsa en bok, dricka ett glas Oboy och sluta att kriga så himlans mycket.
jag är pinsamt dålig på...Fantastiskt, kommer faktiskt inte på något! Men för att dra till med något så kan vi väl säga polo, dels för att jag aldrig testat, dels för att jag inte vet vad det går ut på, bara att en har på sig beigea byxor och sitter på en häst.

Hur ser er just nu-lista ut? Vilket språk skulle du vilja kunna flytande? Te eller kaffe?

Tack för alla kommentarer jag fått på den senaste tiden! Blir sjukt glad av det så fortsätt gärna kärleksbomba.

--

A list about me right now. I won't translate it here because it's so long, BUT(!) I've "installed" an automatic english translater on the right. It's on the bottom of the menu, all you have to do is to press the word "english". It will probably won't work perfectly, but atleast it's something.

What language would you like to be fluent in? Tea of coffee?

7 kommentarer:

  1. Kul! "jag önskar att alla kunde ta och lugna ner sig lite, läsa en bok, dricka ett glas Oboy och sluta att kriga så himlans mycket." är så sant och jag håller med dig till 100 %! (gäller ev mig med emellanåt..)
    Jag hade velat kunna prata ilalienska flytande. Älskar landet och besöker det ca 1 gång per år. Men kan endast lite italienska, till min stora sorg.. Och jag föredrar definitivt te! Inte för att det är något större fel på kaffe, jag gillar det med, men te... Det är ju så himla gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut! Skulle vara något fruktansvärt häftigt att kunna italienska helt flytande (skulle väl egentligen vela kunna prata alla språk i världen flytande hmm hmmm)

      Radera
  2. Fin lista! *som jag kanske möjligtvis snor till bloggen* och fina bilder, som vanligt. Jag skulle vilja kunna franska. Och engelska. Helst brittisk. Te tror jag, dricker inte alls kaffe, men inte mycket te heller.

    SvaraRadera
  3. Väldigt fin lista! :) Jag kanske som Elvira lånar den till bloggen om det är okej? Länkar självklart till din fina blogg då! :)

    Jag skulle vilja kunna prata flytande Engelska , spanska (då jag studerar det) och franska skulle vara ganska kul att kunna. Då det verkar ett fint språk och ett fint land! Te måste jag välja, då jag inte dricker kaffe (fast är än så länge 13, så det kommer väll med åren sen, haha!) / kram Hannah

    SvaraRadera
  4. "Och matte. Det är skoj". Åh underbart, önskar alla hade samma positiva inställning till skolan. Den är ju faktiskt enormt viktig. <3

    SvaraRadera
  5. Intressant lista och fina bilder!!
    Jag skulle vilja lära mig engelska, finska och franska flytande och jag är en ganska bra bit påväg har iaf grunden till språken! :3
    Burmesiska hade varit nyttigt för mig att kunna också och det skiljer sig så otroligt mycket från de andra språken speciellt i skrift, det hade varit otroligt häftigt om jag kunnat skriva på burmesiska, med dess annorlunda bokstäver ^^

    SvaraRadera
  6. Fin lista! Jag hade en exakt likadan "pigtittare" (får jag för mig att det heter, alltså lilla spegeln med lådan) när jag var yngre. Fin!

    SvaraRadera