JANUARY 22 - about snow snow snow


Nu kom äntligen den riktiga snön. Den snön som håller i sig och inte smälter över dagen. Den snön som lägger sig i som tjocka täcken över hustaken och fastnar på trädgrenarna. Den snön som har fina snöflingor om en kollar riktigt nära. Den snön som aldrig tycks ta slut. Och jag har längtat, längtat efter att gå i tre par strumpbyxor och ha snö upp till vaderna på väg till skolan. Längtat efter att åka pulka och göra snöänglar och fånga snöflingor på tungan. Men nu när snön äntligen kom, den riktiga snön, då försvann nästan all den där längtan.
   Var tog du vägen.

Tycker du om vinter och snö? Varför/varför inte? Vilken årstid tycker du bäst om?

--

About why I missed the snow.

Do you like winter and snow? Why/why not? Which season do you like the best?

5 kommentarer:

  1. Jag ÄLSKAR snön. Det blir ljusare ute, finare på marken och mysigare att tända ljus och sitta inne och mysa när det är kallt ute. Slask är såklart tråkigt, men så länge det snöar och stannar på marken.. mmm vad jag gillar det!

    SvaraRadera
  2. Då jag bor i norr blir jag lätt väldigt less på snön, när vallarna är cirka 1-1,5 meter höga är det svårt att inte längta till sommaren

    SvaraRadera
  3. Jag har börjat uppskatta snö på riktigt den här vintern! Jag är inget större fan av vintern, det kunde vara i en månad det hade räckt, men då måste det vara snö hela den månaden! Ingen slask det är tråkigt...
    Jag gillar de andra årstiderna mer c: Men sommaren är nog ändå min favorit, det är då allt händer!

    SvaraRadera
  4. I love the snowy landscape and the portrait, lovely combination of pictures!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar vintern men tycker bättre om vår och sommar. Det är inte mycket till vinter här nere i Malmö. Saknar snön.

    SvaraRadera