5 DECEMBER




WOW vad jag är trött.
   Min första praovecka (utav två) som barnskolelärare är nu över. Det har varit en händelserik vecka, jag har blivit kramad, smickrad, lurad, slagen och pussad på. Jag har hjälpt dem att läsa, räkna, skriva och hänga knäveck. Jag har varit ansvarig under en idrottslektion (obs! detta är inget ni borde utföra själv med 15 minimänniskor springandes överallt), hoppat hopprep, städat, jagat dessa små varelserna, målat, skalat frukt, fått present, spelat spel, tagit hand om gråtande barn, sprungit efter smörpapper osv osv osv osv.
   Småbarn är så himla konstiga och underhållande. Skulle kunna se mig själv som lärare om några år men samtidigt absolut inte.

Ha en fin fredagskväll!

9 kommentarer:

  1. Bästa fredagskvällen om du frågar mig ^^
    Och kommer sakna dom små så himla mycket. Deras stora ögon som tittar upp på mig, wä dom är så söta allihop ;w;

    SvaraRadera
  2. oj vilken vecka haha, kan verkligen förstå att det gör en trött!! så himla himla fint halsband du har där förresten!

    SvaraRadera
  3. woooow, is it an ancient camera???

    http://7-sevendays.blogspot.it/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Actually, don't I know. I've got it from my grandma in present for a while ago but I don't know anything about it.

      Radera
  4. Åh, jag vikarierar i F-3 nu, och det är ju bäst ever! Barn är så roliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaha, ja verkligen, lite halvläskigt knäppa och något fruktansvärt fantasifulla och kreativa också.

      Radera