5 NOVEMBER


Vilken gymnasielinje vill/ska du gå på?
Den här frågan fick jag häromdagen, och jag har funderat på det där länge. Mycket. Även om jag hela tiden, från mina allra första stapplande steg på högstadiet haft ögonen på estet bild & form så har jag haft mina osäkra stunder. Kanske en inte kan gå det, kanske en måste gå natur eller samhälle, kanske estet inte är tillräckligt fint, kanske en inte lär sig tillräckligt mycket där, kanske en ser slapp och slö ut, vad ska andra tycka och tänka. Fast nä, jag har hela tiden, från mina allra första stapplande steg på högstadiet haft ögonen på estet bild & form, så bild & form får det bli. Jag vill ha jäkligt roligt på gymnasiet och jag tror på en framtid för mig inom den kretsen så bättre blir det inte. 


Förresten så tycker jag bilden blev himlans ball också, särskilt i svartvitt (♡svartvitt♡).

Har ni några fina citat/texter/meningar/motton/ord/whatever ni tycker om? Det var en som skickade en himlans bra text till mig i kommentarerna på förra inlägget. Blir ju ganska glad av sådant!

5 kommentarer:

  1. Jag tror du skulle passa perfekt på den linjen!

    "I can remember standing by the wall
    and the guns shot above our heads
    and we kissed, as though nothing
    could fall"

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du ska gå på estet bild & form, du passar perfekt in där! Följ ditt hjärta, det blir alltid det bästa! <3 (Jag får bara lite smått panik över att jag typ om 2 år ska börja gymnasiet och att jag måste ha valt en linje. *hyperventilerar*)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker verkligen att du ska välja något du vill göra. Det låter ganska klyschigt men det är verkligen sanningen.

    SvaraRadera
  4. Så avundsjuk på att du tänker gå estet bild, jag går just nu samhäll just för att jag älskar politik och förståelsen för varför saker ser ut på ett visst sett o sen så brinner det i fingrarna för att få rita igen. Så att du inte glömmer bort att mixa dina intressen och livsplaner för man får välja till ämnen, som t.ex bild eller för den delen historia! Välj det som känns bäst!!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker verkligen att du ska följa ditt hjärta, strunta i vad andra tycker och tänker! Det allra bästa är att gå något som du trivs med, det handlar ju ändå om tre år av ditt liv! :)

    Ang. citat så råkar jag faktiskt samla på dem, några favoriter är från Kapitulera omedelbart eller dö och Looking for Alaska!

    Svartvita bilder är förövrigt bäst, älskar svartvitt och måste verkligen passa mig för att jag inte ska missbruka det och redigera alla mina bilder så haha!

    ps. supermysig blogg, här kommer jag fortsätta kika in!
    Kram!

    sv; Ja, det kom verkligen som en överraskning och det var ju såklart jätteroligt att de hittat lilla mig, haha! :)

    SvaraRadera