22 NOVEMBER - om resan till London

Gick och hämtade mina bilder igår som jag tog med en billig engångskamera på vår tripp till London.  Bilderna blev väl precis sådär alldeles lagom charmiga med halvkass kvalité. 

Tja, jag vet inte. På vänsterhalvan av bilden syns gatan vi bodde på och på andra halvan syns mitt finger. Vi bodde på ett Bed&Breakfast någonstans i Notting Hills lyxigare områden. 

Första morgonen åt vi frukost på en restaurang/pub mittemot vårt Bed&Breakfast. Jag beställde te och rostat bröd med marmelad för att inviga resan.

Sedan bar det av till Portobello Road market. Herregud vad mycket folk alltså. Men här är iallafall en gullig bil som körde förbi.

Sedan var vi väl helt lagom turistiga och åkte sådan här buss runt halva stan. (Jag kunde sitta utan jacka utan att frysa).

En dag då vi begav oss till Harrods (överreklamerat) åt vi fantastisk mat på en italiensk restaurang (jag åt väl värdens godaste Spaghetti Bolognese). Taket var målad som en himmel (vilket tyvärr knappt syns på bilden, men gillar den ändå).

 Avslutar med en bild på en folktom gata, ingen aning om var jag tog denna bild.

London är absolut ett ställe jag skulle åka tillbaka till, kanske nya favoritstaden. Har inte riktigt bestämt mig än.


15 kommentarer:

  1. alltså de här bilderna är verkligen SÅÅ fina, åh! saknar London så mycket när jag ser det här

    SvaraRadera
  2. det är så kul att se sin stad genom andras kameror <3

    SvaraRadera
  3. Så fiiinfina bilder, himmel taket vill jag se :)

    SvaraRadera
  4. Åh London är en så underbar stad! :D

    SvaraRadera
  5. where have you foud that great car????LOOOOOVE IT

    http://7-sevendays.blogspot.it/

    SvaraRadera
  6. Åh så fint! Skulle också vilja åka till London :)

    SvaraRadera
  7. alltså så himla fina bilder!! älskar engångskameror!

    SvaraRadera
  8. I do not understand a word, but your photos are very inspiring. And I love music you hear :)

    SvaraRadera
  9. Hej och förlåt för mitt sena svar!

    Jag går ett program som heter Estetik och media. Jag trivs väldigt bra med de programspecifika kurserna! Du bör absolut välja Bild och form, det verkar vara en jätteintressant och rolig linje!

    / Linnea

    SvaraRadera
  10. Woa vad mysigt det ser ut! VILL OCKSÅ DIT

    SvaraRadera
  11. Det låter för bra. Vill också ge mig av någonstans och upptäcka nya gator!

    SvaraRadera