2 OKTOBER - om vinrött sammetstyg


Såhär gick jag klädd idag, vinröd sammetskjol och mammas prickiga tröja ifrån Åhléns (den är fasligt mjuk och underbar!). Kjolen sydde jag häromdagen av det sammetstyg Lovisa fann på tygavdelningen förra torsdagen. Beskrivningen jag följde var fantastiskt lätt och gick svindlande snabbt, hann klart på kanske sisådär en halvtimme! Det känns skönt att iallafall hunnit med ett av alla tiotusentals syprojekt som jag håller på med just nu...

Och kan ju inte bara låta bli att skriva lite kort om den underbara hösten som är här nu! (Känns som jag nämner det i varje inlägg? Hmm) Träden blir bara vackrare och vackrare och idag var flera alldeles klarorangea. Molnen låg som ett grått jättetäcke över himlen och det regnade lite lätt nästan hela dagen, sådant tycker jag hemskt mycket om. Marken på skolgården täcks av hundratals bruna, fina, alldeles släta kastanjer och det smakar extra gott med rostbröd och varm O'boy på mornarna.

Vad händer i ditt liv just nu? Bästa plagget du virar in dig i nu till hösten?

4 kommentarer:

  1. Den kjolen är så fiiiin! ^-^

    SvaraRadera
  2. Så fin kjol! Kan du skriva mönstret i bloggen?
    I mitt liv just nu händer ingenting speciellt, förutom att min crush sade hej åt mig idag!
    Bästa plagget i höst, stickade tröjor!

    SvaraRadera
  3. Måste bara säga att det var en väldigt fin bild!!

    SvaraRadera
  4. Kjolen är bara för fin! Var hittade du mönstret till den?

    SvaraRadera