9 SEPTEMBER

Ullevi 2014-06-07, bild tagen med engångskamera

Arton fina saker med hösten;
  1. Att värma sig med en kopp te med honung eller socker i, kanske lite skorpor med marmelad till det också
  2. Pressa fina löv i biologiboken
  3. Att det är okej att klä sig i mörka, mörka färger och tjocka tröjor
  4. Frysa
  5. Att cykla till skolan utan att bli alldeles för varm
  6. Alla fina höstbilder
  7. Läsa KAPITULERA OMEDELBART ELLER DÖ om och om igen tillsammans med en kopp te
  8. Höstlov
  9. Att alla tanter är så söta i tjocka kappor och stickade baskrar
  10. Att äta pannkakor
  11. Sitta på biblioteket i höstrusket med en riktigt bra bok och glömma bort tiden
  12. Att en kan ha tjocka, stickade strumpbyxor
  13. Vinylbrus och höstrusk
  14. Skriva noveller med inspiration av hösten
  15. Vakna på en lördag och inse att man inte behöver gå upp
  16. Att en njuter lite extra av solen när hon tittar fram 
  17. Att det är lika fint när det är mulet
  18. Höstklänningar
  19. Skorpsmulor och teblad överallt
Vad tycker du mest om med hösten? Gör en lista vettja! Vilken är din favoritfrukt och vad tror du händer efter döden?

12 kommentarer:

  1. åh åh åh, ska fixa en list på bloggen också, men din var alldeles för fin ju!
    min favoritfrukt skulle vara päron om det inte skulle klia så förfärligt på mina läppar när jag äter ett.
    efter döden kanske man föds på nytt och jag hoppas lite i smyg att jag blir en citronfjäril i mitt nästa liv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh tack finis! själv tycker jag inte om päron, fast päronfestis är ljuvligt!

      Radera
  2. Åh vad fin header!

    SvaraRadera
  3. Listor är verkligen super! Älskar dem så hårt. Perfekta när en har mycket att göra, eller lite att göra, eller vill göra en massa saker, eller väntar på saker som snart ska komma... En av mina favoritsaker med hösten måste vara... Kläderna! :) Eller möjligtvis fotoutbudet. Finns både sol och färger, men samtidigt rått och mörkt= drömmen.

    SvaraRadera
  4. Innebandy är det bästa med hösten! Saknade dig igår på träningen <3

    SvaraRadera
  5. Jättedin blogg verkligen! Och håller verkligen med om dina 18 fina saker ! Hösten är ju för underbar!

    SvaraRadera
  6. Fin blogg! Får man fråga vad du har för tema? :)

    SvaraRadera
  7. Tända ljus o en bra film i soffan är så mysigt i höstmörkret :)

    SvaraRadera
  8. Vilka mysiga saker du skrivit upp. Nu blev man ju mer höstpepp:)

    SvaraRadera