27 SEPTEMBER - om världens finaste klänning




Måste vara världens lyckligaste ändå, fann en brun sjömansklänning för trettio (TRETTIO!) riksdaler på kupan i torsdags. Finaste Lovisa rotade även fram vinrött sammetstyg till mig (som jag sytt en sammetskjol av idag, kanske visar er nästa vecka) och köpte en vit, hemskt mysig halsduk också. Men finast var nog ändå klänningen (sade jag att den kostade trettio?). Den är i sådant här gammalt grovt material, förskräckligt charmig.

Ditt bästa köp någonsin? Var skulle du vilja befinna dig just nu?

8 kommentarer:

  1. Bästa köp: min resväska från 1953
    Vart jag vill befinna mig: i min crush's armar.

    SvaraRadera
  2. Så himla fiiin klänning!
    Bästa köp: Min skrivmaskin!
    Vart jag vill befinna mig: på praktikplatsen så jag får se min crush

    SvaraRadera
  3. Mitt bästa köp denna månaden: mina mops-tights. fast älskar i princip allt jag köpt från primark. specieltl nu när de får in inför hösten.

    SvaraRadera
  4. bästa köp: min vinylspelare
    var jag vill befinna mig: london eller paris

    himla fin klänning det där!

    SvaraRadera
  5. Alltså så bra känsla när man fyndar! Bästa köp är en svart klänning med trekvartslånga ärmar (som nu har gått sönder och inte kan lagas, sorgen är ett faktum) och jag vill befinna mig på weekend i Edinburgh med min fina.

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint dem var med dem blommorna i håret, synd att dem inte växer ute nu :)

    SvaraRadera