14 SEPTEMBER - inuti en val

Jag hoppade på ett tåg idag som tog mig till Göteborg (staden i mitt liv). Det var alldeles dimmigt och fint hela vägen.

Sara var med och vi bestämde att bege oss till Naturhistoriska! Det var premiär för Sara och själv hade jag inte varit där på flera flera år (skäms).


Det var mycket mycket fint. Fast jag blev nog mer fängslad av byggnaden än av själva djuren, heh. Älskar ju stora fönster och enorma väggar.

Det har varit en bra dag. Fick sitta inuti en val, ätit falafel, gått runt och varit kissenödig och fått sådär härligt ont i fötterna. Sara har lockat fram ofantlig kärlek hos mig till alla havsdjur. Speciellt hajar, späckhuggare och valar. De är så hiskeligt stora och graciösa samtidigt som de är hur fantastiskt farliga som helst. Love it. Och så är de roliga att måla.
   Har förresten också sytt klart det som jag började med för några dagar sen. Det blev tip top!

Vad saknar du mest i världen och vilket är det bästa havsdjuret enligt dig? 

5 kommentarer:

  1. Vad mäktigt, hmmm vad jag saknar just nu mest i världen är min pojk att pussa på, och mäktigaste havsdjuret.. hmm måste väl nog vara ngn val hehe

    puss

    SvaraRadera
  2. Då missade du Pop Up Vintage i Göteborg?
    SV: Ja okej, jag blandar lätt ihop själv!

    SvaraRadera
  3. jag saknar min lillebror och jag älskar sjöhästar <3<3

    SvaraRadera
  4. Åh, naturhistoriska muséet! Har inte varit där sen jag var nästan bebis. Ett av mina första minnen är därifrån faktiskt. Får kanske ta mig dit så fort jag kan (typ i vinter när det inte tar 3 1/2 timme med tåget)...

    SvaraRadera
  5. Awwwww har jag lockat fram din havsdjurskärlek sitter och ler awww ^^
    Men visst är dom magnifika så graciösa men ändå så farliga thihihihihi
    Det var en fin fin dag och det var fin fina bilder c:

    SvaraRadera