11 SEPTEMBER - världens sorgligaste historia





Har en ny fin kofta som kommer passa perfekt till svart kjol och något fint med krage nu i vinter. På Knapparna är det en ren eller något annat gulligt, kärlek till söta knappar.
   Har typ tusen syprojekt igång samtidigt just nu men det jag började med ikväll är nog roligast/intressantast. Syr om något som hängt har hängt i garderoben ett bra tag nu. Om jag lyckas så kan det bli plagget jag alltid drömt om. Håller tummarna, ih!
   Måste också bara nämna Bröderna Lejonhjärta, för det måste nog vara den finaste och sorgligaste historian som finns. Håller på att läsa om den nu samt Fången från Azkaban, The Daisy Club, KAPITULERA OMEDELBART ELLER DÖ (fast den slutar man ju aldrig läsa) och The Secret Life of Marilyn Monroe. Bokhögen är stor här hemma. 

Vad läser du just nu och vilken tycker du är världens sorgligaste bok? Hur står livet till med dig?

20 kommentarer:

  1. Jag kan verkligen inte läsa Bröderna Lejonhjärta utan att kollapsa i en snyftande liten hög, det är bara helt omöjligt att inte bryta ihop.

    SvaraRadera
  2. Just nu läser jag Tio saker jag lärt mig om kärlek, men jag har bara sådär 10 sidor kvar i den så sen ska jag läsa Torka aldrig tårar utan handskar.
    Den sorgligaste bok jag läst är förmodligen Boktjuven eller Förr eller senare exploderar jag.

    SvaraRadera
  3. Åh! Va fint den var, älskar sånna koftor på vintern :)
    Kan du hålla reda på de olika böckerna när du läser dem på samma gång?
    Önskar jag också hade tid att läsa! :)

    SvaraRadera
  4. fina böcker du läser, vackra bilder och vacker blogg

    SvaraRadera
  5. alltså jag TOTALälskar ditt rum!!!

    jag läser Himlen börjar här för tillfället. den sorgligaste boken måste väl ändå vara förr eller senare exploderar jag (Det första som kom upp i huvudet) hihi

    SvaraRadera
  6. åh bröderna lejonhjärta är så fin, jättesöt kofta förresten:)

    SvaraRadera
  7. Den sorgligaste boken på såhär rak hand.. måste vara Förr eller senare exploderar jag! Men även en av dem vackraste! Har du läst den? Eller sett filmen? Jag läser just nu "Torsdagarna i parken" av Hilary Boyd! Kika gärna in på min bokblogg.. för att se recension på den sen :]

    SvaraRadera
  8. Vilken fin kofta :) Jag tycker att Hunger Games-trilogin är sorglig, speciellt sista boken :/

    SvaraRadera
  9. Svar: Tack snällasnälla du. Åh äppelkaka, min favorit ju! Räkna med mig.

    SvaraRadera
  10. Dör alltid avisdöden när jag kikar in här och slås av stolen av din kreativitet och det estetiskt vackra.
    Anyways, den sorgligaste bok och garanterat bland de mest sorgligaste (verklighetsbaserade) livsöden är boken Jag saknar sig, jag saknar dig! av Peter Pohl och Kinna Gieth. Har också sett filmen typ x15 och bölar ögonen ur mig varje gång, trots rätt undermåligt skådespeleri många gånger och vissa ofrivilliga sekvenser som ofta bidrar till tokskratt, Älskar soundtracket också.

    SvaraRadera
  11. Vilken fin tröja det var! Det är sådär med mig :/

    SvaraRadera
  12. Den bästa bok jag vet är Sent i november av Tove Jansson. Den har allt.

    SvaraRadera
  13. Åh håkan, favoriten!
    Din frisyr är helt fantastisk, jätte fin! :)

    SvaraRadera
  14. Jag önskar att jag hade mer tid att läsa nu men det fungerar inte när en pluggar heltid på högskola. Den mest sorgliga bok jag läst är förmodligen Igelkottens elegans.

    SvaraRadera
  15. Jag läste nyligen Livet efter dig och jag måste nog säga att det är en av de sorgligaste böckerna jag läst. Grät krokodiltårar alltså. Just nu håller jag på och läser den gudomliga komedin. Kanske inte världens roligaste bok, men ganska intressant tycker jag faktiskt!

    SvaraRadera
  16. Svar: Tack så hemskt mycket! Du är allt bra vacker du med.

    SvaraRadera
  17. Koftan är fantastisk. Och den lilla burken på bordet. Åh.
    Just nu läser jag Simon och ekarna. Fantastisk bra på sitt speciella sätt.

    SvaraRadera